Oferta

Konsultacja oraz terapia psychologiczna: w celu umówienia wizyty tel.: 518 802 720 / email: patrycja.slezak0@gmail.com

Na zajęciach w Logo Frogo:

  • wykorzystanie elementów Metody Krakowskiej (usprawnianie funkcji poznawczych, programowanie języka) 
  • wczesna interwencja logopedyczna,
  • terapia wad wymowy,
  • terapia zaburzeń mowy i komunikacji:
  • dzieci zagrożonych autyzmem oraz posiadających zaburzenia ze spektrum autyzmu,
  • dzieci z zespołem Aspergera,
  • dzieci z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy,
  • dzieci z niedosłuchem,
  • dzieci z alalią,
  • dzieci z afazją dziecięcą,
  • dzieci z porażeniem mózgowym,
  • dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
  • dzieci z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym),
  • dzieci z wadami genetycznymi 
  • dzieci dwujęzyczne
  • terapia i profilaktyka dysleksji,
  • nauka czytania Metodą Symultaniczno – Sekwencyjną ®,
  • terapia miofunkcjonala,
  • stymulacja traktu ustno-twarzowego (usprawnienie funkcji mięśni, opieka przed i po podcięciu wędzidełka),
  • terapia ręki,
  • taping,
  • elektrostymulacja ENMOT.

diagnoza logopedyczna

Obejmuje szczegółowy wywiad z rodzicem, ocenę dokumentacji medycznej, filmików i zdjęć nagranych przez rodzica.  Następnie diagnosta bada dziecko odpowiednim testem, sprawdzając wszystkie funkcje poznawcze dziecka i  lateralizację. Dodatkowo, ocenia budowę anatomiczną twarzy oraz funkcję mięśni. Na końcu omawia przeprowadzoną diagnozę i w formie pisemnej wysyła opis wizyty z zaleceniami do rodzica.

Konsultacja logopedyczna

Zawiera wywiad z rodzicem oraz ocenę budowy anatomicznej twarzoczaszki, funkcji mięśni, artykulacji oraz obróbki pokarmu. Następnie, diagnosta omawia swoje spostrzeżenia i wysyła zalecenia w formie pisemnej na pocztę. 

Elektrostymulacja

Zabieg polega na  przepływie prądu o bardzo niskim natężeniu przez mięśnie okolicy twarzy w celu usprawnienia tych funkcji. Zabieg pobudza do pracy włókna mięśniowe, wskutek czego następuje wzmocnienie siły, przyrost masy oraz objętości mięśni.

 

Psycholog dziecięcy

Głównym celem psychologii dziecięcej jest zrozumienie, jak dzieci rozwijają się i jak różne czynniki, takie jak geny, środowisko, interakcje społeczne oraz doświadczenia, wpływają na ich rozwój w różnych sferach życia.

 

Elektrostymulacja - dla kogo?

  • dla osób w leczeniu logopedycznym i ortodontycznym,
  • asymetria twarzy,
  • zaburzona pozycja spoczynkowa języka,
  • nieprawidłowy tor oddechowy nosem,
  • trudności z połykaniem,
  • ślinienie,
  • wady artykulacyjne,
  • niewyrównane napięcie mięśniowe w obrębie twarzoczaszki,
  • po adenotomii (usunięciu migdała gardłowego).

Przeciwwskazaniem do elektrostymulacji są:

  • choroby neurologiczne (padaczka),
  • choroby kardiologiczne (rozrusznik serca),
  • zakażenie bakteryjne,
  • stałe aparaty ortodontyczne,
  • implanty słuchowe,
  • uszkodzenie skóry w miejscu zabiegu,
  • nowotwory.

Kiedy do psychologa dziecięcego?

  • dziecko doświadcza problemów, lęków w kontaktach społecznych
  • dziecko przejawia agresje w stosunku do innych lub siebie
  • dziecko nie potrafi rozstać się ze smoczkiem/butelką
  • dziecko przejawia trudności w okresie odpieluchowania 
  • dziecko przejawia trudności w zakresie samoobsługi
  • dziecko potrzebuje pomocy w budowaniu własnej samooceny
  • dziecko przeżywa nadmierny stres związany z sytuacją szkolną lub rodzinną (np. rozwód rodziców, pojawienie się młodszego rodzeństwa)
  • dziecko ma trudności z motywacją i dłuższą koncentracją uwagi
  • dziecko jest nadmiernie pobudzone
  • dziecko jest wysoko wrażliwe i potrzebuje pomocy w zauważeniu i zrozumieniu własnych emocji
  • dziecko ma problemy ze snem
  • dziecko ma trudności w nauce szkolnej
  • dziecko się jąka 
  • dziecko poszukuje pomocy w określeniu swoich zainteresowań oraz kompetencji 
  • rodzic chce zrozumieć potrzeby i emocje dziecka
  • rodzic potrzebuje pomocy w zrozumieniu zachowania dziecka
  • rodzic chce nauczyć się stawiać zdrowe granice
  • rodzic chce poszerzyć swoje kompetencje wychowawcze. 

Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna:

  1. Terapia słuchowa – program Słucham i uczę się mówić, oparty na badaniach nieuobrazowania mózgu.
  2. Stymulacja naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA).
  3. W sytuacji braku naśladownictwa stosowane jest Manualne Torowanie Głosek  (MTG) – układanie narządów artykulacyjnych czyli manualne torowanie ruchu, jak w innych metodach manualnych).
  4. Terapia funkcji wzrokowych między innymi: 
    • koncentrowanie wzroku na twarzach, obrazkach,
    • identyfikowanie obrazków,
    • analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym
    • analiza synteza wzrokowa na materiale atematycznym-symbolicznym.
  5. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® i kształtowanie systemu językowego poprzez programowanie.
  6. Budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej poprzez prowadzenie Dziennika wydarzeń.
  7. Diagnoza dominacji stronnej umożliwiająca wybór dominującej ręki – LATERALIZACJA.
  8. Stymulacja zabawy (od naśladowania elementów zabawy tematycznej do rozbudowanych sekwencji z użyciem języka w dialogach).
  9. Stymulacja lewej półkuli mózgu (naśladowanie, kontynuowanie, uzupełnianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naśladowanie symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków) 

      • szeregowanie,
      • sekwencje,
      • relacje.

10. Terapia zachowań społecznych (stosowanie się do reguł, nawiązywanie kontaktu z dorosłymi, starszymi dziećmi i rówieśnikami).

11. Stymulacja funkcji motorycznych 

    • manualnych,
    • planowania ruchu,
    • motoryki dużej.

12. Stymulacja przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych (poznawanie smaków, zapachów i wrażeń dotykowych poprzez język).

13. Stymulacja pamięci (ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i symbolicznym) 

  • pamięć symultaniczna,
  • pamięć sekwencyjna.

14. Ćwiczenia kategoryzacji (od kategorii prymarnych do językowo wyrażonych)

15. Ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo – skutkowego.

16. Ćwiczenia kodowania.

17. Ćwiczenia myślenia przez analogię.

error: Content is protected !!